bevezetés

2013.06.13 13:52

bevezetés - részletek -

 
 
undefined
 
Rajztudásra mindenképp szüksége van minden tetoválónak! Kezdetben talán érdemes egyszerűbb rajzok készítésére összpontosítanunk. Rutint és tapasztalatot szereznünk ebben a világban.
 
 
 
 





Belekezdhetünk kisebb bonyolultabb képek, ábrák másolásába is. Hasonló képek készítésénél lényegesen több időt kell adnunk magunknak, mint azt, az előbbi - egyszerűbb - képhez hasonló rajzunknál tettük.



Legyünk türelmesek magunkkal szemben, és ne sajnáljuk sem az időt sem az energiánkat kezdetben talán nem épp úgy sikerült rajzok készítésére, mint azt szerettük volna.














Amikor tetoválni kezdtem megannyi kérdés állt előttem, melyre sehol sem találtam válaszokat, annak reményében, hogy minél rövidebb úton igazán jó tetováló, és egyben elismert művész válhasson belőlem ebben a szakmában.
Hosszú évek útján, egyénileg megszerzett tapasztalataimból, és egy világnézetemből fakadóan elhatároztam, hogy rendszerezem tudásomat oly módon amelyeket, ha akkor, amikor foglalkozni kezdtem a tetoválással, át tudom adni magamnak, sokkal látványosabb lehetett volna fejlődésem.
A rendszerezés alapját az képezte, hogy egy teljesen kezdő tetoválónak, vagy talán bárki számára, aki tetoválni szeretne, de ehhez se rajz és se szakmai tudása, mi szükséges és milyen sorrendben ahhoz, hogy valóban talán önmagának is hihetetlen fejlődésben és tudás megszerzésében legyen része.
 
 

Sokan fordultak hozzám kérdéseikkel.
Hogyan tudnának eredményesen fejlődni a tetoválásban? Milyen eszközöket használok? Hogy készítem el a tetoválásokat? Van e különbség a tetováló festékek között, vagy minden erre a célra gyártott festék használható, csak a tetoválás készítése alatti trükkökön, technikákon múlik, hogy szépen megmarad-e a festékanyag a bőrben vagy sem? Vállalnék e tanítást, és ha igen milyen kereteken belül működne ez a dolog? Ez utóbbi, többektől érkezett hasonló kérdések után merült fel bennem a gondolata annak, hogy de hát létezik már a tetováló szövetség keretein belül hirdetett tetováló tanfolyam, ahol úgy gondoltam minden egyértelmű, és valóban tetoválók képzése folyik nagy szakmai tapasztalatokkal és tudás továbbadásával. Utánajártam tehát ezeknek a tanfolyamoknak, hogy miként épülnek fel, milyen a tanítási rendszerük mit nyújtanak mennyi pénzért? 

… és megannyi kérdést írhatnék még melyekkel szembesültem.
Ebben a könyvben számos dologra, kezdő és haladó tetoválókban felmerülő kérdésekre adok választ.









Sok tetoválást láttam már melynek a kidolgozása és annak minősége, a testfelületen történő elhelyezése, és a tetoválás alatt a tetováló gép helytelen használatából fakadóan roncsolódott bőr gyógyulás utáni felülete hagy még maga mögött kívánni valót, nem beszélve az elfertőződött, gyulladt tetoválásokról. Ez utóbbi azonban nem csak a tetováló lelkiismeretessége, hanem a vendégünk hozzáállása is, hogy társ-e abban, amit az utókezelést illetően kérünk. Ám valahol itt jön képbe az, hogy minden a tetoválón, és az ő szaktudásán múlik. Erről részletesen írok majd, a könyv hátralévő részében.


Fontosnak tartom, hogy egy tetováló mindig fordítson elegendő időt, figyelmet minden munkájának részletes és pontos kidolgozására.





Laptopom képernyőén látható annak a tetoválásnak a képe melyhez hasonló tetoválást kért vendégem. Az általa küldött fotó, melyen választott tetoválását mutatta, saját személyes megítélésem szerint kidolgozásában is hagy maga mögött némi kívánni valót.  Így egyedi rajzot készítettem, melyet akril festékkel megfestve, mivel a tetováláshoz véleményem szerint a festés művészete áll a legközelebb, mint rokonszakma. Elkészítettem annak a tetoválásnak a tervét, mintáját, melyet bőrén tudhat miután végzek tetoválása elkészítésével.










számodra is elkészítem legjobb szaktudásom szerint tetoválásod javítását, takarását, új és egyedi mintád megtervezését.